OPROEP: ArtEZ ontwerpers (alumni) voor betaalde pitch in

Veel bedrijven in de Agri & Food sector hebben behoefte aan maatschappelijke waardering. Niet alleen in de vorm van een goede prijs maar ook door erkenning. Hoe maak je het verhaal van een duurzaam product nu beter zichtbaar en dus gewaardeerd bij de consument?

In het nieuwe onderzoeksproject  “Storytelling & Design in de Agri & Food sector” werken Agri Meets Design en het ArtEZ Art Business Centre samen om deze vraagstukken van agri- en foodondernemers te matchen aan de innovatiekracht van creatieven. Hiervoor zijn we op zoek gegaan naar uitdagende vraagstukken van boeren die in de kern draaien om betere zichtbaarheid en maatschappelijke waardering.

Dit heeft geresulteerd in vier Pitchopdrachten voor graphic design en Interaction design en product design:

De melkgeitenhouderij keten – Nederland aan de geit

Bedenk een manier waarbij we de consument bewust kunnen maken van de waarde en bijzondere identiteit van het geitenbokkenvlees en het duurzame verhaal erachter.

Kwekerij De Westerbouwing – Identiteit framboos

Bedenk een concept waardoor de identiteit / het imago van de (Kwanza) framboos kan transformeren tot een sterk / gezond snack product.

Boer Spierings – Concept landwinkel

Bedenk een concept voor ons familiebedrijf waarin het verhaal van de duurzame keten achter ons product zichtbaar wordt voor de consument. Een manier waarmee we ons kunnen onderscheiden van de supermarkten die ook steeds meer inspelen op de behoefte van de markt waarin de herkomst van producten een belangrijke waarde heeft.

AgriFood Support – Functional Planting
= VOL, deelname niet meer mogelijk

Planten zijn meer dan alleen maar decoratie, elke plant heeft verschillende functies die we kunnen inzetten als duurzame oplossingen voor een aantal maatschappelijke vraagstukken.
Bedenk een manier om deze boodschap op een inspirerende en interessante manier te vertalen zodat overheid en burgers dit als een tweede “nieuwe” natuur integreren in ons dagelijks leven.

Inschrijven?
Ben jij afgestudeerd aan ArtEZ en wil je in aanmerking komen voor een Pitch (€500,00) van één van bovenstaande opdrachten meld je dan aan VOOR 16 maart 2016 middels dit aanmeldingsformulier.

Het is ook mogelijk om vanuit verschillende disciplines als duo in te schrijven.

Tijdens de KICK OFF op 5 april bij ArtEZ Centre of Expertise in Arnhem presenteer je jezelf aan deze bedrijven en kun je op een interactieve manier kennismaken en je verdiepen in de opdracht. Aan het eind van deze bijeenkomst kiezen de bedrijven zelf hun drie favoriete ontwerpers met wie ze willen samenwerken.

In totaal is er dus plaats voor 12 pitches!!!

Op 7 juni zullen deze pitches openbaar gespresenteerd worden voor de opdrachtgevers, ZLTO en het bedrijvennetwerk in de Agri & Food sector.

Meer weten?
Voor deelname of meer informatie kun je contact opnemen met Cily Smulders – Projectadviseur Art Business Centre – 026 3535631 c.smulders@artez.nl

ABC39_Agri&Food_WEBklein

 

 

 

Written By
More from Cily Smulders

BREIKRACHT ORGANISEERT ZA.16 MEI LEZING + WORKSHOP visserstrui

Lezing van Stella Ruhe, gevolgd door een workshop ‘breien van een eigen identiteit...
Read More

2 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *