‘NEW, NEWER, NEWST, NEWSTEST, NEWSTESTEST…’ MA 20 APRIL Club De Kerk

OPA organiseert maandag 20 april een avond over ons nieuws en de werking van ons nieuws. De manier waarop wij nieuws tot ons krijgen is in de afgelopen jaren drastisch veranderd. Hiermee is niet alleen de snelheid verandert, maar ook de inhoud van ons nieuws is verandert. Op het internet kan iedereen zich manifesteren als bron. Maar wie bepaald eigenlijk nog wat wij op het nieuws zien? Deze avond staat in het teken van het duiden van deze nieuwe manier van het nieuws tot ons nemen. Wat is de rol die ontwerpers hierin spelen? Waarom werkt click bait?

Grafisch ontwerper Titus Knegtel (vormgever Financieel Dagblad en winnaar van Die Goldene Letter) over de introductie van het ‘post-truth-tijdperk’.

Bas van Kooij (Dept Agency, The Newsroom) over de werking van ons nieuws. Gaan merken en journalistieke principes samen?

Grafisch onderzoeker Coralie Vogelaar vraagt zich af: “Waarom doen sommige nieuwsbeelden het zo goed in de media en andere juist niet?” Coralie Vogelaar onderzocht o.a. 850.000 nieuwsfoto’s met beeldherkennings- en eye tracking software.

Datum: 20 april
Locatie: Club De Kerk, Willem Barendszstraat 2, 6828 ZK Arnhem
Entree: € 5,00
 (studenten ArtEZ 2,50, studenten HAN-ipo en OPA familie gratis) , www.o-p-a.nl / info@o-p-a.nl 
Kijk voor meer informatie op www.o-p-a.nl

https://www.facebook.com/events/407312912994701/

Written By
More from Lenn Cox

JOIN THE CLIMATE ACTION CHALLENGE #WDCD

The What Design Can Do Climate Action Challenge is a global design competition that...
Read More

1 Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *