over ons

ArtEZ hogeschool voor de kunsten wil in Nederland een voortrekkersrol spelen als het gaat om de aanpassing van het kunstvakonderwijs aan de eisen die de maatschappij aan kunstenaars en vormgevers stelt. Steeds meer kunstenaars en vormgevers – van modeontwerper tot musicus, van choreograaf tot architect – vestigen zich als zelfstandig ondernemer.

Wat kunnen wij voor jou betekenen ?

Ben jij een jonge starter (< 5 jaar) uit de regio Gelderland en actief bezig met een beoogde innovatie in de Creatieve Industrie ? Neem contact op met het Art Business Centre en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen. Bel ons 026 – 35 35 631 of stuur een mail naar abc@artez.nl. `Stay tuned` en volg ons op facebook
Art Business Centre
Het Art Business Centre van ArtEZ heeft de sterke ambitie om creatief talent onder de aandacht te brengen en tegelijkertijd de basis te leggen om voor zichzelf een plek in het werkveld te veroveren.
Ondernemerszin vereist creativiteit, innovatietalent en doorzettingsvermogen. Talenten die bij ArtEZ–studenten in ruime mate te vinden zijn. Ondernemerschap vereist ook specifieke kennis en vaardigheden die aanvullend ontwikkeld moeten worden. ArtEZ biedt verschillende onderwijsactiviteiten aan ter voorbereiding op het zelfstandig ondernemerschap. Aanvullend op het project GO! is ArtEZ een nieuwe uitdaging aan gegaan om het ondernemerschap te versterken in het project Gelderland valoriseert.

In samenwerking met de Radboud Universiteit en de Hogeschool Arnhem Nijmegen zal ArtEZ zich inzetten om het innovatieve vermogen van de Creatieve industrie in de regio Gelderland te versterken. Gelderland valoriseert biedt jonge starters hiervoor ondersteuning in de vorm van financiering, ideeontwikkeling, IP en de verbinding met partners/experts uit het bedrijfsleven.

Het is een intensivering in het ondernemerschapsonderwijs waarbij zowel studenten als alumni de kans krijgen hun talenten verder te ontwikkelen en om te zetten in een economische waarde. Om dit te kunnen bereiken wil ArtEZ de interactie tussen het bedrijfsleven en de creatieven verbeteren. Belangrijk uitgangspunt bij die interactie is de vraag van het bedrijfsleven naar specifieke kennis. Op basis van die concrete vraag kunnen de juiste partijen met elkaar verbonden worden. Bedrijven zullen kennismaken met de innovatiekracht van creatieven wat zal leiden tot bijzondere innovaties.

Vind hier een aantal voorbeelden van innovaties in de creatieve industrie voor een mogelijke aanvraag:

1-720x1000

Eric Hullegie ‘The Shoe Factory revised’
‘How can you change and redirect an existing process in order to change the products that are its outcome?’ 

Screen Shot 2013-09-26 at 20.05.27
Elsien Gringhuis :
Spring Summer 2014: ‘spirit from the sky’
MAXIMIZE THE MINIMUN
‘The design principal is completely based on sustainability.
Form, function, material and finishing all contribute to a maximum performance fashion product; wearable, functional and contemporary.
Designs with a long life span due to their quality. The focus is on highly innovative patterns reducing the waste to the max. Elsien is passionate to introduce new definitions for craftsmanship and sustainability.’

Screen Shot 2013-09-26 at 20.59.16

Paulien Routs: Future skins|| New identities
‘By doing cross-cultural research; connecting tendencies in popular culture to changes in contemporary society and to new technical developments, I offer insight and ideas on how to innovate your business or product.’

A-delicious-life

Casper Tolhuisen :  ‘Vormgeven voor mij is experimenteren met bestaande producten en objecten zoals bloempotten, pannen aluminium tape en dergelijke. Op deze manier herontdek ik traditionele bereidingswijzen en geef ik een andere visie op de functie en esthetiek van deze dagelijkse objecten en producten.’

GVMeer informatie over Gelderland valoriseert vind je hier